Zdrowe odżywianie – wybór komponentów odżywczych

Mamy kilka prostych reguł zdrowego odżywiania, które pomaga nam w utrzymaniu stosownej sylwetki ciała ludzkiego, nie jesteśmy w stanie bowiem zapomnieć, że zmieniając się nawyki żywieniowe, powinniśmy to zrobić do końca życia. Do tych prostych zasad należy również czas w jakim spożywamy posiłki. Tu zdania są podzielone albowiem, dawniej uważano, nawet mamy stare porzekadło Śniadanie jedz jak cesarz, obiad jak król a wieczerzę jak żebrak. Stare humorystyczne jednakowoż i też ma sobie sporo prawdy. Teraz naukowcy twierdzą, ze musimy spożywać więcej posiłków jednak w mniejszej ilości. Z pewnością jest ważne żeby posiłki były w trafnych porach dnia, żeby nie zaburzać regularności. Dzisiaj w wielu przypadkach w pracy pracownicy mają dłuższą przerwę aby syty posiłek spożyć w pracy a nie wieczorem w mieszkaniu. Wzywają też, żeby pic dużo wody jest ona bowiem jednym z ważniejszych składników pokarmowych naszego organizmu. A jeżeli nie będziemy jej dostarczać to pozostanie pobrane z organizmu ludzkiego. Inne kompozycje są dla nas ważne ponieważ dają nam niezbędnych elementów pożywnych, witamin i są źródłem energii. 

Kompozycje odżywcze

Nie zapominajmy też o elementach kalorycznych. Do znaczących ingrediencji pokarmowych zaliczamy białka, węglowodany, lipidy, składniki mineralne, witaminy. Białka uwalniane w wyniku trawieniu aminokwasów, są niezbędnym elementem budulcowym naszego organizmu ludzkiego. Stale białko jednoczy się z cegiełkami. Cukry, jest to nadrzędne źródło energii, stworzonego przez nas organizmu a naturalnie pokrywają je po największej części artykuły pochodzenia roślinnego. Cukry wolno dostarczać również, w inny sposób na przykład przez słodycze jednakowoż pamiętajmy, że to tylko puste kalorie. 

Nasiona szałwii hiszpańskiej (chia)

Oprócz szablonowych składników odżywczych, osoby chcące dbać o zdrowy styl życia i jedzenia powinny zainteresować się szałwią hiszpańską – znacznie więcej na temat tego odkrywczego składnika pokarmowego wolno przeczytać na witrynie http://fashionandbeauty.pl/nasiona-chia-jakie-ma-wlasciwosci-szalwia-hiszpanska-przepisy/. 

Dlaczego należałoby wykorzystywać nasiona chia w codziennej diecie? Ponieważ:

zawierają niezmiernie obszerne ilości kwasów Omega-3 i Omega-6, które poprawiają pamięć oraz koncentrację

korzystna kompozycja kwasów pozwala efektywnie zapobiegać stanom depresyjnym

nasiona polepszają wygląd cery, włosów i paznokci, co więcej znacząco spowalniają proces starzenia

wzmacniają układ kostny

błonnik zawarty w nasionach koryguje metabolizm i dopasowuje pracę układu trawiennego

nasiona zmniejszają cholesterol 

Jak widać, nasiona chia to świetny dodatek do diety oraz powszedniego stylu żywienia dla każdego człowieka. 

Materiał powstał przy współpracy z serwisem FashionAndBeauty.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *