Choroby dotykające dłoni i paznokci

Ludzkie stopy mogą być dotknięte przez różne schorzenia. Z nich zazwyczaj, bo w ponad połowie przypadków, nasze stopy są zaatakowane przez grzybicę. Wskutek niej nasze paznokcie stają się kanarkowe i stanowczo grubsze. Zachorowaniu na grzybicę paznokci sprzyja noszenie niepraktycznego, zwłaszcza nazbyt małego obuwia. Inną chorobą jest tzw. zespół zielonych paznokci, której przeważnie ulegają osoby zmywające naczynia i moczący ręce w detergentach. W tkankach wału paznokciowego może powstać tudzież stan zapalny, nazwany zanokcicą. W końcu choroby wirusowe mogą spowodować brodawki płytek paznokciowych, których efektem ma prawo być brak wzrastania paznokcia. Wszelkie te choroby wolno odkryć i należycie wcześnie je leczyć to właśnie dzięki różnego rodzaju badaniom, w szczególności badaniom bakteriologicznym oraz badaniom chemicznym składu paznokcia. Chorobom tym można również zawczasu zapobiegać poprzez należytą pielęgnację paznokcia, jakkolwiek w razie konieczności też zmiana sposobu odżywiania oraz obuwia.

Wzmiankowaliśmy już, że paznokcie w szeregu przypadków ulegają urazom mechanicznym. Pod taki specyficzny typ urazu można podciągnąć też obgryzanie paznokci. Występuje naturalnie tylko u rąk, choć może jakiś cyrkowiec lub gimnastyk potrafiłby też obgryzać paznokcie u nóg. Jest niewątpliwie oznaką dużego zdenerwowania oraz kiepskich nawyków, częściej spotykane u młodych ludzi. Obgryzać można również skórki w okolicach paznokci. 

Dokąd się udać, by mieć ładne oraz zdrowe stopy?

Ażeby mieć ładne i zadbane stopy, należy je naturalnie na co dzień pielęgnować, jednak również dbać o odpowiednie buty oraz leczenie schorzeń paznokci, jeżeli takowe już na stopach występują. Jeżeli jednak profilaktyka nie pomaga, polecamy podolog ursynów – podolodzy to lekarze, którzy specjalizują się w leczeniu schorzeń stóp, dłoni oraz paznokci. Powróćmy jednakże do dbania o stopy – jedną ze szczególnych form dbałości o stopy jest stosowanie stosownej diety. Co w związku z tym powinniśmy jeść? Konieczne jest zapewnienie organizmowi właściwej ilości białek, w tym aminokwasów egzogennych, występujących w białkach jaj, mleku, serach oraz ryżu, dalej wapnia, znajdującego się w mleku, żółtkach jaj, serach, potem żelaza z czerwonego mięsa lub też natki pietruszki, krzemu, którego zwłaszcza wiele jest w świeżych owocach i warzywach, magnezu, który jest składnikiem kakao, czekolady i migdałów, i cynku, który jest zawarty m.in. w burakach, kapuście i kiełkach pszenicy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *