Domowa naprawa samochodu – czy to bezpieczne??

Polacy mają osobliwe zamiłowanie do robienia wszystkiego po swojemu, czyli zmysł do kombinowania różnego rodzaju – na zasadzie stwierdzenia – Polak umie. W sferze motoryzacyjnej ta smykałka także ujawnia się na każdym kroku. Mamy upodobania do przerabiania własnych aut, usprawniania ich bez uczestnictwa licencjonowanych ekspertów tym aspekcie. Pierwszy z brzegu przykład to montaż na własną rękę lamp ksenonowych. Taki komplet nowomodnego oświetlenia tego rodzaju w upoważnionym punkcie sprzedaży, razem z montażem jest kosztem co najmniej kilku tysięcy złotych. By więc zaoszczędzić, wielu naszych rodaków kupuje na bazarach oświetlenie tego typu, rzekomo oryginalne, wydając blisko 300 do 400 zł. Takie lampy, zrobione po swojemu nie zawsze spełnią swoje funkcje, a w pewnych momentach wprost może narobić szkody w czasie jazdy, kiedy oślepiamy kierujących nadjeżdżających z naprzeciwka. Następna sprawa to kontrola drogowa, kiedy bardzo uważny policjant, po ujawnieniu, jakie mamy lampy ksenonowe, może zatrzymać nam dowód rejestracyjny pojazdu. Ewidentnie do tego w komplecie otrzymujemy mandat atut punkty karne – nie zawsze warto, w następstwie tego kombinować w takich sprawach.

Filtry DPF oraz katalizatory

Wróćmy jednakże do bardziej istotnych problemów – filtry DPF oraz katalizatory. Wielu rodaków próbuje usuwać katalizatory we własnym zakresie – co jest oczywiście nielegalne. Wiele aut pokazuje, że zamiast usuwać, dużo lepiej jest wyczyścić katalizator oraz DPF. Pokazują to specjaliści, jakich wolno odszukać na domenie czyszczenie filtr cząstek stałych. Niekiedy w razie awarii wystarczy czyszczenie DPF (dzisiaj co poniektóre polskie profesjonalne warsztaty oferują skuteczne czyszczenie filtrów DPF metodą wodną, przepłukując filtr wodą z detergentami pod dużym ciśnieniem – taka metoda jest dużo skuteczniejsza, aniżeli tradycyjne wypalanie filtra) a nieraz jego wymiana. Tu jednak uwaga – nowoczesne samochody są naszpikowane komputerami i domorosłe czyszczenie filtra może skutkować jeszcze większymi problemami – radzimy udać się z tym do fachowców. Warto również dodać, że usuwanie katalizatorów i filtrów DPF jest w Polsce zabronione.

Nierzadko zdarza się, iż posiadany samochód nie spełnia wszelkich oczekiwań swojego właściciela. Jeśli zakup oryginalnego auta nie wchodzi w grę, odpowiednim pomysłem jest poddanie własnego pojazdu tuningowi. Pojęcie to wywodzi się z języka angielskiego oraz ma znaczyć dostrajanie bądź też regulację. W praktyce tuning wykorzystuje się, aby polepszyć osiągi wozu. To naturalnie dzięki jego zastosowaniu auto ma osiągać pokaźniejsze prędkości i obroty silnika. Może posiadać też poprawniejsze przyspieszenie. Ostatnimi czasy coraz to częściej przez tuning rozumie się upiększanie auta od zewnątrz. Odmiana ta nazywana bywa również tuningiem optycznym. Nie wszyscy jednakże uznają tą formę za tuning. Skupmy się jednak na tuningu mechanicznym. Weźmy dla przykładu wymiana katalizatora oraz naprawa filtra DPF. Jest to forma tuningu, która:

•​Poprawi kulturę pracy silnika

•​Poprawi osiągi wozu

•​Obniży zużycie paliwa

Jak dostrzega się, tuning mechaniczny nie musi łączyć się wyłącznie z chipami oraz zwiększaniem ilości koni mechanicznych – niekiedy pospolite zajęcie się katalizatorem oraz filtrem cząstek stałych pozwala na znaczącą poprawę dla auta.

Możliwe że zainteresuje Cię również mycie filtrów fap.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *